O parte din drumurile, construite în cadrul programului „Drumuri bune pentru toți”, au cedat la prima ploaie torențială. Apa a săpat, în unele locuri, șanțuri de un metru adâncime, a dat peste cap stratul de piatră sau asfalt și l-a dus la vale. Peste noapte, milioanele băgate în construcția drumurilor au fost spălate de ape, la propriu. 

Ideea lansării unui program național dedicat infrastructurii drumurilor a apărut în 2018 și aparține fostei guvernări democrate, controlate la acea vreme de Vladimir Plahotniuc.  În 2020, programul a fost asimilat de noua guvernare socialistă și rebotezat în „Drumuri bune pentru toți”, atât de mult promovat de președintele Igor Dodon. 

Pentru că bani sunt prea puțini la câte drumuri proaste sunt în Moldova, iar asfaltul scump, majoritatea autorităților locale au ales să le facă din pietriș. Astfel, din cei circa 900 de km de drumuri care se repară în acest an, două treimi se acoperă cu piatră spartă, iar restul – cu asfalt. 

Totuși, vorbim de o investiție de un miliard de lei, bani publici, de pe urma căreia președintele în exercițiu a încercat să tragă dividente electorale. 

Acest subiect a fost realizat cu suportul European Endowment for Democracy (EED). Conținutul acestuia nu reflectă în mod necesar viziunea oficială a EED. Informația și opiniile exprimate în cadrul subiectului ține în totalitate de responsabilitatea autorilor. 

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.